auto auto auto auto auto auto

Welkom gast

Sluiten
    2 Pagina's V   1 2 >  
    Reply to this topicStart new topic
    Oostblok: Lech Poznan
    Reinoud
    plaatsen Feb 3 2010, 17:35
    Bericht #1

Europees Kampioen

Ereleden
    Sinds: 30-April 09

Huid. Game
    1536 Aberdeen
    Topic: Klik hier!

Vaak begin ik mijn spel in het noorden van Europa, dit keer richt ik mij echter op het oosten van dit continent. Hoewel het leuk is om tijdens een game te klimmen richten een topclub heb ik dit keer besloten om geen grote competities te selecteren. Deze keuze heb ik gemaakt omdat ik merkte dat ik het meeste spelplezier had bij clubs die onder de Europese middenmoot zitten of er toe behoren. Met zes leuke competities die allemaal hun positiefe en negatieve kanten hadden was het nog een hele klus om de juiste club te pakken. Uitiendelijk ging de keuze voor de club tussen het Hongaarse Ferencváros, het Kroatische Hajduk, het Poolse Lech en het Tsjechische Teplice.

De keuze is uiteindelijk op Lech gevallen doordat de overige clubs ééns voor één afvielen. De eerste afvaller was de kandidaat uit Hongarije. Hoewel het misschien nog wel de mooiste club van het rijtje was deed het gebrek aan Europees voetbal de groenhemden uiteindelijk de das om. De volgende afvaller waren de geelhemden uit Tsjechië. Deze club heb ik al eerder onder mijn hoede gehad en ik wilde met een frisse instelling beginnen. Met nog twee ploegen in de race viel het kwartje uiteindelijk richting Lech. Iedereen heeft in FM zijn favorieten ploegen en één van mijn favorieten ploegen is Dinamo. Hoewel Hajduk een schitterende club is, vraag dat maar aan Goran Ivanisevic, deed de rivaliteit met Dinamo dit keer ze das om. Het Poolse Lech gaat de komende twee jaar gebruik maken van mijn diensten!

Lech is onder de FM liefhebbers vooral bekend geworden door Robert Lewandowski. Deze goaltjesdief is in voorgaande edities een ware standaardtransfer geworden. Voordeel van het beginnen met Lech is dat je die aankoop niet meer hoeft te doen. De mensen die toevallig mijn novelle lezen en helemaal niets weten van het spel FM kennen Lech wellicht als de wintersportbestemming van het koningshuis. Al enkele jaren worden de prinsen en prinsessen daar in het sneeuwlandschap gespot. Zo genoeg inleidend gelul in de volgende update wordt het tijd om met spel te beginnen! Vragen, reacties, kritieken en verzoeken zijn altijd welkom.

Go to the top of the page

+Quote Post
    Dylan
    plaatsen Feb 3 2010, 17:52
    Bericht #2

Buitenlandse Top-speler

Leden
    Sinds: 28-April 09

Huid. Game
    Notts Co.

Mooie begin Reinoud! Veel succes bij deze ploeg.

+Quote Post
    BasJ
    plaatsen Feb 3 2010, 18:09
    Bericht #3

Bassie

Moderator
    Sinds: 11-July 06
    Van: Wijhe

Huid. Game
    1552 Cowdenbeath 2035/2036

Leuk Reinoud start weer een krant, ik ken Lech eigenlijk ook alleen van Lewandowski e-smile.gif.
    Veel succes in Polen smile.gif.

--------------------

Even geen inspiratie meer?, lees één van de volgende clubgidsen eens door:

Clubgidsen gedeelte

+Quote Post
    .Thomas
    plaatsen Feb 3 2010, 18:47
    Bericht #4

Champions League winnaar

Leden
    Sinds: 19-September 06
    Van: Assen

Huid. Game
    630 Chelsea

Leuk begin Reinoud.
    Ik ben benieuwd hoe jij het in het oost-blok gaat doen.
    Succes icon_thumb.gif

+Quote Post
    MG
    plaatsen Feb 3 2010, 19:12
    Bericht #5

Buitenlandse Top-speler

Shoutbox Staff
    Sinds: 24-November 05
    Van: Dordrecht

Huid. Game
    Stoke City

XD.png Succes Reinoud

--------------------

+Quote Post
    Michaelinho
    plaatsen Feb 3 2010, 19:20
    Bericht #6

Levende Legende

Ereleden
    Sinds: 9-April 06
    Van: Hier!

Huid. Game
    Leeds, Ajax

Leuk begin, veel succes smile.gif!

--------------------

Signature by: Balazs Dzsudzsak

Ava by: TNR

+Quote Post
    Dominique
    plaatsen Feb 3 2010, 19:20
    Bericht #7

Wereld Sterspeler

Ereleden
    Sinds: 24-October 07
    Van: Utrecht

Veel succes in het koude oosten Rein smile.gif!

+Quote Post
    Sjoert
    plaatsen Feb 3 2010, 19:47
    Bericht #8

Champions League Winner

Ereleden
    Sinds: 13-April 07
    Van: Posterenk

Huid. Game
    7540449 FC Vaslui

Leuke club zit daar ook die Roger (braziliaan die in het poolse elftal speelt) of zit die bij Warschau? Maar veel succes.

--------------------
    Un revolucionario verdarero basado en el amor. El amor por el pueblo, la justicia y la libertad - Ernesto "Che" Guevara

+Quote Post
    Reinoud
    plaatsen Feb 4 2010, 18:13
    Bericht #9

Europees Kampioen

Ereleden

Huid. Game
    1536 Aberdeen

Voordat het echt werk bij mijn nieuwe club begon was het van belang om mijn huidige staf en de selectie door te nemen. De selectie werd onder andere door genomen aan de hand van het bovenstaande verslag van mijn assisten Ryszard Kuzma. Overige selectie spelers werden vergeleken met de elf namen die volgens Ryszard in de basis moesten staan en zo kreeg ik twee elftallen in mijn hoofd. Een basiselftal en een schaduwelftal en zo werd duidelijk dat ik wat spelers terug kon sturen richting mijn jeugdteam en ook wat spelers kon gaan verkopen. Het was me al snel duidelijk dat ik wel wat versterking kon gebruiken in mijn achterhoede. Beide back posities waren goed vertegenwoordigd maar in het centrum kon ik wel wat versterking gebruiken. Drie spelers kwamen hier voor in aanmerking, maar twee vielen er af aangezien die voor een andere club kozen.

Gavranic verkaste van Partizan richting G. Birligi en de transfervrije Braziliaan Allyson komt het komende seizoen uit voor Albaceta. Uiteindelijk haalde ik Stasiak van Zaglebie voor iets minder dan 2,5 ton. Bij deze aankoop blijft het voorlopig pas tijdens eerste seizoenshelft gaan we kijken waar dit team verder behoefte aan heeft. Tegenover deze versterkingen stonden twee echte uitgaande transfers . De eerste was die van mijn derde doelman Kotorowski die ik als overbodig beschouwde. In het ergste geval kan altijd een jeugdkeeper spelen. Opmerkelijker was wellicht het vertrek van Djurdjevic die toch in de basis zou staan. Maar de 32 jarige Serviër was niet veel beter dan de concurrenten en nu kon ik er nog geld voor vangen. Cueto zou weinig tot spelen komen en kan nu, bij de concurrent, hopelijk wel zijn minuten pakken. Daarbij komt nog eens dat we een mooi bedrag krijgen. Ook de overige twee spelers moeten zich ontwikkelen.

Nu de selectie rond was kon ik me gaan richten op de staf. Deze was in eerste instantie vrij uitgebreid, maar nog absoluut niet van het gewenste niveau. Allereerst mochten de twee slechtste fysio’s vertrekken samen met een scout die mij nog in de basis zag spelen. De ontslagen jeugdtrainers voegde helemaal niets toe aan het niveau van de jeugd en konden dus allemaal weg. De keepertrainer was goed, maar om salaris te besparen had ik er aan één genoeg. Tegen deze leegloop stond de komst van twee trainers en een fitness coach. Momenteel ben ik nog wel op zoek naar een extra scout, maar enkel als die van het gewenst niveau is.

We kenden een goede voorbereiding al was die wat aan de korte kant. Er werd begonnen met een overtuigende overwinning op het Tsjechische Sigma Olomouc dat net als ons in de Europa League uitkomt. Volgens de kenners is het de zesde ploeg van Tsjechië en een winst was ook wel verwacht, alleen niet in deze mate. Tegen het Servische Slogna speelden we een redelijke wedstrijd, maar dit is natuurlijk geen maatstaf voor het komende seizoen. De thuismatch tegen het Duitse Bochum zou dat zeer zeker wel zijn. Ondanks het feit dat we redelijk gelijkwaardig waren verloren we met 1-3. Overigens had dit wel met de gehanteerde tactiek te maken die te aanvallend was.

Huishoudelijke mededelingen
    * Door gebrek aan geld wordt het jeugdcomplex niet verbeterd.
    * De club is een samenwerkingsverband aangegaan met het Paragayaanse Rubio Ñu
    * Het samenwerkingsverband met het Poolse Amica is juist opgegeven
    * Alle 6000 seizoenskaarten zijn verkocht
    * Het Schotse Motherwell is in de derde voorronde van de Europa League de tegenstander

Bedankt voor alle motiverende reacties en de succeswensingen!
    @ Soebo: Roger speelde bij Legia maar is inmiddels verhuist naar AEK

+Quote Post
    Steven
    plaatsen Feb 4 2010, 18:21
    Bericht #10

FMI Legend

Moderator
    Sinds: 3-April 06
    Van: Antwerpen

Huid. Game
    337 São Paulo

Leuk hoor Renni e-smile.gif Mooi en origineel clubje gekozen met als absolute topspeler Lewandowski. Veel plezier ermee! wink.gif

+Quote Post
    Ruudjuh
    plaatsen Feb 5 2010, 12:13
    Bericht #11

Met mij kun je thuis komen!

Ereleden
    Sinds: 6-December 04
    Van: Schoonebeek

Huid. Game
    945 Kaiserslautern

Leuke club Reinoud. Succes in Polen

--------------------
    Ajax: 2009-2012, 3 titels, 1 beker, 1 Johan Cruijff Schaal
    Atletico Madrid: 2012 - 2022, 10 titels, 9 bekers, 9 Champions Leagues, 7 Europese Supercups, 9 WK's voor clubs, 10 Spaanse Supercups
    Kaiserslautern: 2022 - 2029, 2 titels, 1 beker, 2 Europa Leagues, 2 Europese Supercups
    Newcastle United: 2029 - heden

Bondscoach: Ivoorkust, Engeland, Nigeria, Brazilie, Congo, Frankrijk -20, Ghana, Servië, Nederland, Schotland, Turkije

+Quote Post
    Michiell
    plaatsen Feb 5 2010, 12:16
    Bericht #12

Wereld Sterspeler

Leden
    Sinds: 1-July 06
    Van: Oss/Tilburg

Huid. Game
    129583 Cracovia Krakow

Mooie club Reinoud, succes ermee. Hopelijk scoort lewandowski veel voor je.

--------------------

Sig made by Sebastian

+Quote Post
    Dominique
    plaatsen Feb 5 2010, 19:29
    Bericht #13

Wereld Sterspeler

Ereleden

Ziet er allemaal zeer netjes uit Reinoud! Hopenlijk kun je mooie dingen laten zien met dit team!

+Quote Post
    Sjoert
    plaatsen Feb 6 2010, 17:14
    Bericht #14

Champions League Winner

Ereleden

Huid. Game
    7540449 FC Vaslui

Ziet er goed uit en mooi beleid gevoerd.

--------------------
    Un revolucionario verdarero basado en el amor. El amor por el pueblo, la justicia y la libertad - Ernesto "Che" Guevara

+Quote Post
    Michaelinho
    plaatsen Feb 6 2010, 17:43
    Bericht #15

Levende Legende

Ereleden
    Sinds: 9-April 06
    Van: Hier!

Huid. Game
    Leeds, Ajax

Lewandowski 258.gif! Mooie begin verder, heel veel succes e-smile.gif.

--------------------

Signature by: Balazs Dzsudzsak

Ava by: TNR

+Quote Post
    Reinoud
    plaatsen Feb 8 2010, 14:43
    Bericht #16

Europees Kampioen

Ereleden

Huid. Game
    1536 Aberdeen

Het nieuwe seizoen begon met de Poolse Super Cup. Als beker winnaar van het afgelopen jaar zouden we het opnemen tegen kampioen Wisla Krakow. Zo kregen we dus heel vroeg de kans om meteen een prijs te pakken. Het zag er ook goed uit in de eerste helft er werd goed aan de wedstrijd begonnen en al in de vierde minuut kwamen we op een 1-0 voorsprong. Lang konden we echter niet van deze voorsprong genieten want al snel maakte Malecki al weer gelijk. Ook van onze nieuwe voorsprong die van elf meter tot stand kwam konden we niet lang genieten zodat bij de rust bordjes in evenwicht hingen. Tijdens de rust gaf ik aan dat we wat scherper moesten verdedigen en dat het dan wel goed zou komen. Helaas bleek deze boodschap niet helemaal over gekomen te zijn want na een ruim uur spelen keken we voor het eerst tegen een achterstand aan. Vervolgens gingen we vol op zoek naar de verdiende gelijkmaker. Het was echter Wisla dat uit een scherpe counter de eindstand op de borden zette. Toch gaf deze wedstrijd tegen het, op papier, sterkste team uit Polen genoeg aanknopingspunten voor een goed seizoen. Al blijft het jammer dat je zo’n mogelijkheid op een prijs niet pakt.

Naast deze mogelijkheid tot een prijs stonden er aan het begin van het seizoen nog wat belangrijke wedstrijden op het programma. Door dezelfde bekerwinst mochten we ons namelijk proberen te plaatsen voor het hoofdtoernooi van de Europa League. Hiervoor zouden we twee kwalificatie rondes moeten overleven. In de derde voorronde mochten we het als geplaatst team opnemen tegen Motherwell. Zonder al te veel problemen wisten we met deze Schotse opponent af te rekenen waarna het Franse Toulouse in de laatste voorronde wachtte. In de thuiswedstrijd wisten we zeer netjes met 1-0 te winnen zodat we met nog volop kansen richting Frankrijk afreisde.

Ondanks deze redelijke uitgangspositie zou het nog een lastige klus worden om de voorsprong te verdedigen in Frankrijk. De start van de wedstrijd zou erg bepalend worden aangezien de thuisploeg waarschijnlijk vol op de aanval zou gaan spelen. Helaas lukte het niet om deze aanvalsgolf zonder doelpunt te overbruggen zodat het goede resultaat van thuis al weer teniet was gedaan. Na een half uur spelen zorgde het tweede Franse doelpunt dat wij zelf moesten gaan scoren wilden we verder gaan. Ondanks deze twee tegendoelpunten hadden we het verdedigend aardig onder controle en kwamen wij langzamerhand beter in het spel. Met nog een half uur te spelen besloot ik om aanvallend te wisselen en op zoek te gaan naar het beslissende uitdoelpunt en dit kwam er ook een kwartier voor tijd. Met veel aanvallende spelers op het veld bleven probeerden we zo goed mogelijk overeind te blijven en dit leek lange tijd ook goed te gaan. We kregen echter in de tweede minuut van de blessuretijd alsnog het fatale doelpunt tegen en zo zat ons Europese seizoen er al na vier wedstrijden op. Ondanks deze vroege uitschakeling kan ik wederom niet ontevreden zijn aangezien Toulouse gewoon een grotere club is.

@ Steven: Laat die orginaliteit maar aan mij over wink.gif
    @ Ruud: Bedankt voor je reactie!
    @ Michiell: Daar voor staat die er wel, dus ik mag het ook hopen wink.gif
    @ Domi: Bedankt voor het compliment en ik hoop met je mee!
    @ Soebo: Merci!
    @ Michael: Ook jij bedankt voor je leuke reactie!

+Quote Post
    Sjoert
    plaatsen Feb 8 2010, 15:05
    Bericht #17

Champions League Winner

Ereleden

Huid. Game
    7540449 FC Vaslui

Jammer van de vroege uitschakeling in Europa maar je kon ook niets anders verwachten van jou met die tegenstanders. Succes in de competitie.

--------------------

+Quote Post
    D. Villa
    plaatsen Feb 8 2010, 16:22
    Bericht #18

Wereldkampioen

Leden
    Sinds: 11-April 06
    Van: Hasselt

Huid. Game
    Sint-Truiden

Het is inderdaad jammer, maar het is ook we te begrijpen.. smile.gif Lewan! 258.gif

Dit bericht is bewerkt door D. Villa: Feb 8 2010, 16:22

+Quote Post
    Lazy
    plaatsen Feb 8 2010, 21:34
    Bericht #19

Levende Legende

Admin
    Sinds: 23-October 06
    Van: Den Haag

Huid. Game
    680 Manchester United & Brasil

Uitschakeling tegen Toulouse is geen schande. Volgend seizoen gewoon hopen op een gunstigere loting.

+Quote Post
    Dominique
    plaatsen Feb 9 2010, 23:05
    Bericht #20

Wereld Sterspeler

Ereleden

Ah, dat is jammer. In de tweede minuut van de blessuretijd deelname aan de groepsronde mislopen. Neemt niet weg dat het natuurlijk een hele prestatie is om het Toulouse zo moeilijk te maken. Veel succes verder smile.gif!

+Quote Post

2 Pagina's V   1 2 >
    Reply to this topicStart new topic
    1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
    0 Gebruikers:

Print Versie Actuele tijd: 9th September 2010 - 02:27