FC Girondins de Bordeaux, Avec Laurent Blanc |
![]() ![]() |
FC Girondins de Bordeaux, Avec Laurent Blanc |
Jul 26 2010, 10:31
Bericht
|
|
|
D-pupil Leden Berichten: 45 Sinds: 16-July 10 |
![]() Haha dankje heloef! Reageren op vorige stukje zou ook nog leuk zijn, die koste erg veel moeit, daarom Dit bericht is bewerkt door xjeweetdenaam: Jul 26 2010, 10:31 |
|
|
|
Jul 26 2010, 18:14
Bericht
|
|
|
![]() |
|
|
|
Jul 26 2010, 18:18
Bericht
|
|
![]() Europees Sterspeler Member van de Maand Berichten: 837 Sinds: 9-June 10 Van: Humbeek Huid. Game U.C. Sampdoria Topic: Klik hier! |
Verkoop hem voor 60 á 70 miljoen daarmee koop je een paar topspelers en je kan mee met de top
maarja houden kan ook -------------------- |
|
|
|
Jul 26 2010, 23:01
Bericht
|
|
![]() Europees Sterspeler Leden Berichten: 855 Sinds: 25-August 09 Van: Amsterdam Zuid-Oost Huid. Game
Nottingham ForestTopic: Klik hier! |
Ik zou hem toch maar houden natuurlijk een held
-------------------- ![]() --------------------- C'est la vie --------------------- |
|
|
|
Jul 27 2010, 11:19
Bericht
|
|
|
wow, erg bedankt voor al die reacties, doet me echt goed
![]() |
|
|
|
Jul 27 2010, 11:34
Bericht
|
|
![]() Europees Sterspeler Member van de Maand Berichten: 837 Sinds: 9-June 10 Van: Humbeek Huid. Game U.C. Sampdoria Topic: Klik hier! |
Mooi gewonnen van L'OM en met Carraso heb je een goede doelman. 1ste - 6 punten kloof- moet je kunnen vasthouden en misschien uitbreiden
-------------------- |
|
|
|
Jul 27 2010, 15:29
Bericht
|
|
![]() Europees Sterspeler Leden Berichten: 855 Sinds: 25-August 09 Van: Amsterdam Zuid-Oost Huid. Game
Nottingham ForestTopic: Klik hier! |
5 overwinningen en de koppositie in de competitie GZD!
-------------------- ![]() --------------------- C'est la vie --------------------- |
|
|
|
Jul 27 2010, 18:07
Bericht
|
|
|
![]() De moeizame kwalificatie van Frankrijk voor het WK 2010 Laurent Blanc tekende deze week een contract bij de French Football Federation; Le President moet de Franse equipe terug naar het hoge niveau van 2006 helpen. ![]() De selectie die het in de kwalificatieronde (onder Blanc!) moet gaan doen. Die taak begint voor Blanc in de kwalificatierondes voor het WK 2010 in Zuid-Afrika. Die begon echter al onder Blanc’s voorganger Raymond Domenech. Op de zesde september van 2008 begon de reeks tegen het stugge Oostenrijk. Het zou een begin moeten worden van een goede kwalificatie, maar met een terechte 3-1 nederlaag mag men klagen in Frankrijk. De druk voor de wedstrijd tegen Servië was dan ook tot een hoogtepunt gestegen. Servië was op papier concurrent nummer één, dus er moest gewonnen worden. En dat gebeurde, op gelukkige wijze, dan ook; 2-1. Die verliespartij tegen Oostenrijk had echter nog altijd een zware weging. Een overwinning op Roemenië was dan ook van belang. Echter leed Frankrijk opnieuw puntverlies; een zeer slordige equipe kwam niet verder dan 2-2 tegen de Roemenen. Dit was de laatste wedstrijd van een slecht begonnen jaar 2008. ![]() De wedstrijden van jaargang 2008, allen onder Domenech. Na een slecht jaargang was de hoop inmiddels al flink gezakt in de Franse voetbalhoofden. Dan moest het maar gebeuren tegen twee keer over Litouwen; de laagvlieger van de groep. Zes punten, niets meer niets minder. Die werden dan ook binnen gehaald. Het spel was echter opnieuw niet betoverend of iets in die richting, want met twee keer een minimale 1-0 overwinning had Frankrijk nog een flinke dosis geluk. Het vertrouwen was hierdoor ook bij de FFF verdwenen, en het besluit met keuzeheer Domenech te breken; het begin van Laurent Blanc is aanstaande. ![]() De wedstrijden van jaargang 2009 onder Domenech. Blanc begon dus na een zware periode aan een moeilijke taak bij zijn geboorteland. Servië was op het moment van zijn debuut soeverein de koploper, met drie punten voorsprong op het kwakkelende Frankrijk. Bovendien zat Oostenrijk hen op de hielen, met slechts twee punten minder. “We staan er niet optimaal voor, maar ik ben er van overtuigd dat we ons kwalificeren. En anders moeten we net vergeten dat de beste nummer twee ook door gaat. Het móet ons lukken, we hebben veruit de beste selectie van de groep”, aldus een ambitieuze en gedecideerde Blanc. De eerste wedstrijd was een op papier fijne binnenkomer; de hekkensluiters uit de Faeröer Eilanden kwamen op bezoek. De ruime overwinning die werd verwacht werd onder Blanc al meteen behaald; 5-0. Uitblinker was Karim Benzema, die onder Domenech nog regelmatig werd gepasseerd. De vervanger van Nicolás Anelka was erg belangrijk met een traditionele hattrick. De andere treffers kwamen op naam van Florent Malouda en Yoann Gourcuff, die ook bij Girondins de Bordeaux onder Blanc acteert. De daaropvolgende wedstrijd tegen Roemenië zou een andere kluif worden. Onder Domenech werd er nog puntverlies geleden (2-2), maar voor de equipe van zijn opvolger was het een ‘makkie’. Via Man of the Match André-Pierre Gignac (2x), Philippe Mexès en opnieuw Malouda werd het liefst 4-0; een flinke opsteker voor een prima spelend Frankrijk. Vervolgens de zwaarwegende terugwedstrijd tegen lijstaanvoerder Servië. Als Frankrijk deze wedstrijd won, zou het op de plaats waar het verwacht wordt komen; eerste. Dat leken ook de spelers te beseffen. Vanaf het fluitsignaal zette het druk, met na 39 minuten een optimaal gevolg; de beste man van Frankrijk Florent Malouda maakte de belangrijke openingstreffer, waarna aanvoerder William Gallas uit een corner vlak na rust de 2-0 binnenkopte. Na 75 minuten ontving Servië-sterspeler Nemanja Vidic de rode kaart, maar dan bleek de Oost-Europeanen weinig te doen; na ruim tachtig minuten zette PSV’er Danko Lazovic de 2-1 op het scorebord. Echter werd de hoop voor het oostblok-land al meteen de grond ingeboort door Karim Benzema, die met een heerlijke solo de beslissing op het bord werkte; 3-1. ![]() Stand op dit moment; Frankrijk staat voor het eerst op de nummer één-positie. En zo stond Frankrijk er opeens weer heel anders voor; het stond eindelijk weer eerste. Echter wist het volk dat het met slechts één punt voorsprong en nog twee wedstrijden te gaan nog makkelijk fout kon gaan. ‘We stonden er door die overwinning op Servië opeens veel beter voor inderdaad. Maar we moeten ons realiseren dat we nog een wedstrijd tegen Oostenrijk op het programma hebben. En dat is wel het land dat het ons als enige echt heel moeilijk maakte’, blikte Blanc alvast vooruit. De eerste ‘matchpoint’ was niet de wedstrijd tegen Oostenrijk, maar die tegen de Faeröer. Zoals verwacht werd er gewonnen, maar het spel deed meer denken aan de ‘Domenech-periode’. Bij een 0-0 stand kreeg het zelfs een penalty tegen, maar die wist Hugo Loris te stoppen. Vervolgens werd Frankrijk eindelijk wakker, en scoorde Karim Benzema twee maal; 2-0. Nog een flinke tegenvaller was de blessure van Florent Malouda, die na een uur spelen met een verzwikte enkel uitviel. Revalidatieduur wordt op vier weken geschat. Ondanks de drie punten is Frankrijk nog altijd niet gekwalificeerd, aangezien Servië ook won (2-0 van Roemenië). De laatste wedstrijd tegen, zoals gezegd, angstgegner Oostenrijk bleek dus allesbeslissend. Het scheelde echter al een slok op een borrel toen bekend werd dat Servië slechts gelijk had gespeeld tegen Litouwen; een zelfde soort resultaat zou voor Frankrijk al de uiteindelijke lijstaanvoering betekenen. Het duel tegen Oostenrijk begon erg moeilijk, en stug. De combinaties liepen erg stug, ondanks het terugkeren van Franck Ribéry. De sterspeler miste tot zover de hele periode onder Blanc. De spanning was hooggespannen, en bij elk miniem kansje schreeuwde de Franse supporters het al uit. De opluchting was dan ook overweldigend als Karim Benzema na een dikke zeventig minuten eindelijk de verlossende treffer binnenschiet. Vervolgens gooide de Fransen het duel op slot, en wint het moeizaam maar terecht met minimale cijfers: 1-0. ![]() De uiteindelijke groepstand. “Ik ben erg blij dat we ons op deze manier hebben gekwalificeerd. Onder mijn hoede hebben we alles gewonnen, en dat was ook mijn doel. Alleen Servië schat ik in als “WK-rechtvaardig”, dus een simpele kwalificatie achtte ik noodzakelijk”, aldus een tevreden Laurent Blanc, die Frankrijk dus verrassend makkelijk naar het WK 2010 in Zuid-Afrika heeft geloodst. Het heeft nog net geen kaft. Dit bericht is bewerkt door xjeweetdenaam: Jul 27 2010, 18:09 |
|
|
|
Jul 27 2010, 18:15
Bericht
|
|
![]() Wereld Sterspeler Leden Berichten: 1.590 Sinds: 1-July 06 Van: Oss/Tilburg Huid. Game
Cracovia Krakow |
Met Bordeaux sta je er goed voor in de competitie. Mooi dat je je met Frankrijk gekwalificeerd hebt voor het WK.
Voor de rest ziet het er allemaal goed uit, ga zo door! -------------------- ![]() Sig made by Sebastian |
|
|
|
Jul 29 2010, 20:30
Bericht
|
|
|
![]() Zaterdagnacht ga ik voor twee weken richting Zuid-Frankrijk. Door voorbereidingen daarop vanaf dit moment totaan de terugkeer géén updates. Ik ben er echter heilig van overtuigd dat ik daarna verder zal gaan in deze novelle, aangezien ik de motivatie nog ten top bezit. Dit vooral dankzij de reacties van jullie allen! Iedereen nog een fijne vakantie en Salute! |
|
|
|
Jul 30 2010, 13:04
Bericht
|
|
|
![]() Alsnog een update, ik had meer tijd als ik had verwacht |
|
|
|
Jul 30 2010, 13:49
Bericht
|
|
Volgens mij is die linksback: Hélan. Maar Hazard is
-------------------- |
|
|
|
![]() ![]() |
| Print Versie | Actuele tijd: 9th September 2010 - 02:04 |